Vad gör motorcyklister på vintern?

Jo, då ägnar man sig åt alternativa motorrelaterade aktiviteter. På annandagen har vår motorcykelklubb en tradition sedan dryggt 20 år att ordna ett bilbanerejs. Det är alltid 50-60 personer som tränger ihop sig i den lilla medlemslokalen, där en 30 meter lång bana ligger redo, med ny bandesign varje år.
30 personer får delta i loppet, startordningen lottas ut och därefter startar tävlingen med olika startgrupper, där alla deltagare kör 6 heat. (för att alla ska få köra alla bilar och alla spår - rättvist till tusen).  Därefter blir det delfinaler där alla deltagare hamnar i nya grupper beroende på vilket resultat de fick i den tidigare omgången.
Till slut är det dags för de riktiga finalomgångarna, och då är spänningen på topp!
Hela tävlingen med alla delmoment tar cirka 4 timmar.  Så kan man tillbringa annandagen. Vad gjorde ni?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det blev ju rea men inga inköp för mig på annadagen Idag ska jag på bibblan och lämna igen böcker kramar till dig från Tingeling

2008-12-27 @ 10:40:18
Postat av: a

får jag låna en bild?

Postat av: Erik

Oj, oj, oj! Nu blev jag nostalgisk. Fasen vad kul! Det var ett tag sedan jag pumpade ett sådant miniracingreglage (Suck)...

Bra att det är rättvist med vilket spår man har, för det är så olika, även om man har växlingar, som jag tycker mig se på banan. Ser ut som Scalextricbana, det hade jag själv som ung.

Härlig tradition, hur gick det Fia?

2008-12-27 @ 17:52:57
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Fia

Tingeling: Du har flera dagar till på dig att fynda!

a: Självklart!

Erik: Jag var bara åskådare den här gången, stod och sippade lite på en kall öl och tog en massa bilder. Klubben har en egen blogg där bilder från olika jippon och utfärder publiceras. Men det var ett sensationellt resultat den här gången, då den killen som har haft en obruten segersvit sedan 1995 blev besegrad av en ung kille.

Det finns företag och kompisgäng som hyr in sig på en turnering när banan ändå ligger på plats, så hör gärna av dig om du är sugen på en turnering.

2008-12-28 @ 15:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback