Som en extra hud...

I måndags var det molnigt när vi vaknade, så vi bestämde oss för att ta en tur med motorcykeln. Den hade stått oanvänd i garaget nästan en månad, så den behövde få röra på sig lite.
Vi åkte en tur i natursköna omgivningar, och efter ett par timmar var vi framme i Trosa, där vi bestämde oss för att äta på Tullhuset nere i hamnen. Eftersom vädret hade slagit om och blivit soligt och varmt tog vi av oss skinnställen och bytte om till kjol och linne, som vi hade i packboxen. Ja, maken hade ju inte kjol förstås. Han är lite kinkig med sånt.

När vi hade ätit klart gick vi en promenad i det vackra vädret, och sen var det dags att åka vidare. Vilken pärs det var att försöka få på sig skinnstället igen på den solvarma, svettiga kroppen. Jag har dessutom ett nylonliknande foder i mina brallor, så fodret klibbade fast på benen och jag lyckades nästan inte få på mig byxorna. Jag fick nästan panik där jag stod och kämpade i hettan, och jag övervägde att ta bussen till Södertälje för vidare hemfärd med kommunala färdmedel.

Påklädningen lyckades till slut och så fort vi fick upp farten, så fartvinden svalkade kändes det mycket bättre igen.


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Det är just därför jag cyklar!



Inte då. Fru Larsson har inget körkort och ingen hoj.

Postat av: Fia

frktjatlund: Cykel är ju ett suveränt transportmedel. Miljövänligt, hälsosamt och smidigt. Och körkortsbefriat!

2008-08-02 @ 13:13:11
Postat av: Mia

Du får olja in kroppen, så det liksom bara gliiiider på... L

2008-08-03 @ 09:13:47
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback