Nyköpta böcker

I fredags var det författarbesök i Söderhallarna. Det var en grupp författare som berättade lite om sina böcker och sitt skrivande. Jag fastnade för Lars Fredriksson, för han var så enormt trevlig och berättade om sina böcker på ett sådant sätt att man blev sugen att läsa dem. Jag köpte de här tre böckerna, men jag har inte hunnit börja läsa dem än:

 image395

Telefon från en död dam är en kriminalroman som handlar om en ensam flicka som blir vittne till att en ung man inte har mördat en annan man, men mannen är mördad. Hon blir hotad av en organisation att inte ta kontakt med polisen.
"Detta är en berättelse om skräckens makt och den farliga massuggestionen"

Engelbrechtdivisionen är en roman som bygger på de tyska tågtransporterna genom Sverige under Andra världskriget.
"En roman om ett krig utan slut"

Rik men död är en kriminalroman som handlar om en ung, vacker kvinna som har gift sig rikt. Hon blir illa behandlad av sin svärmor och makens affärspartner, och mannen vågar inte försvara henne. Därför beslutar hon sig för att hämnas, men det leder  olyckligtvis till en serie tragiska händelser.
"Efter allt hon fått utstå vore det ett stilenligt slut om en medlem av en av de rika familjerna skulle slakta henne som en gås"

Lars Fredriksson själv berättade om sina tankar kring berättarperspektivet och uppbyggnaden av handlingen, så nu är jag jättesugen att börja läsa. Kan det inte bli kväll snart?

Är det någon av er som har läst någon bok av den här författaren?  Eller kanske någon av böckerna jag köpte?

Kommentarer
Postat av: Helen

Det låter som opm de är bra de där böckerna, roli
gt när man träffar på så trevliga människor :)
Ha en bra dag

Postat av: Hanna

Nope, tyvärr. Men å andra sidan ligger det en prydlig hög böcker obända vid min säng. Olästa också för den delen. Varför blir det aldrig av?

2008-04-27 @ 19:57:16
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: evans

Nej, honom har jag inte läst något av, men det kanske vore något! Fast nu ska jag försöka läsa lite mer på engelska. Jag tror att jag har läst fyra böcker på engelska det här läsåret och det är ju inte så mycket.

2008-04-27 @ 21:35:36
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Erik

Kollade igenom min hög med olästa böcker...
Ingen Fredriksson, nopp, sorry.
Engelbrechtdivisionen verkar intressant. Deckare har jag flera stycken... de får bli uppe i sommarstugan. Där läser jag rätt snabbt ut en bok. Ligga i en hängmatta och läsa, jag längtar...
Ha en bra vecka ;-)

2008-04-27 @ 22:27:18
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: Lissen

Nej inte läst något av honom.Men visst är det kul att pröva någon ny författare!!! Just nu har jag engelska böcker i cd spelaren för att träna språket.
Såg bilden av dej bredvid motorcykeln. Japp du såg inte så lång ut. Hur lång är du över havet??
Ha en bra dag

2008-04-28 @ 09:03:28
URL: http://LissenTo.Blogg.se
Postat av: Eva

Alltid kul med lite boktips :-)

2008-04-28 @ 15:24:20
URL: http://suntliv2.blogg.se
Postat av: Fia

Helen:Ja, jag ser fram emot läsningen!
Hanna: Jag fattar inte heller vart lästiden tar vägen. Jag som älskar att läsa!
Evans: Har du läst något av Peter Robinson?
Erik: Åhhh, vad mysigt att ligga i en hängmatta och läsa!
Lissen: Det är ju ingen dum idé att lyssna på engelska inlästa böcker för att träna språket. Har du något bra förslag? (Jag är 158 cm - inte så extremt kort med andra ord)
Eva: Jag kan återkomma med omdömen när deär utlästa!

2008-04-28 @ 17:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback