Engla

Så fruktansvärt sorgligt att det finns så sjuka människor. En liten glad flickskrutta hoppar upp på sin cykel och bara några minuter senare är hon spårlöst försvunnen. Då är det en sjuk galning som helt enkelt plockar henne med sig, och nu har han erkänt att han har mördat henne. Det finns inga ord för att beskriva hur ofattbart tragiskt det är.

Jag lider med Englas anhöriga, som säkert har hoppats på underverk och antagligen har bett till högre makter om att hon skulle återfinnas oskadd. Och så har en sjuk människa tagit hennes liv. Hur fungerar en sån människa? Går han omkring bland sin familj och sina vänner och verkar alldeles normal, eller finns det varningssignaler i hans beteende? Han har ju även erkänt ett mord på en ung kvinna år 2000. Det har han alltså lyckats dölja i 8 år!
Hur många potetiella mördare går det omkring i vårt samhälle? Hur ska vi skydda våra oskyldiga små barn mot galningar? Vi kan ju självklart varna barn för att ta kontakt med främlingar, men ska vi alla ständigt gå omkring och vara rädda?
Och vilket straff ska utmätas för ett så vidrigt brott? Finns det ett straff hårt nog för att avskräcka andra potentiella mördare från att begå mord eller våldshandlingar, eller är beteendet så djupt rotat i de sjuka hjärnorna att det inte spelar någon roll vad deras handlingar kan få för konsekvenser?

Mina tankar går till Englas familj, jag uttrycker mitt djupa deltagande.

Kommentarer
Postat av: Stora Y

Tänk vad bra att vi har varandra mamma! Älskar dig!

2008-04-13 @ 21:54:31
Postat av: Hanna

Jag hörde precis att han erkänt. Helt vidrigt. Jag fattar inte. Vad driver människor till sånt?!

Postat av: Hanna

Jag hörde precis att han erkänt. Helt vidrigt. Jag fattar inte. Vad driver människor till sånt?!

2008-04-13 @ 21:59:18
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: tingeling

Visst är det hemskt och mina tankar går oxå till hennes familj
Vilken tragedi för dem
Det finns oxå andra
människor somjagtänker på och det är gärningsmannens anhöriga som säkert mår hemskt dåligt just nu och lider med Englas familj
De kanske oxå känner skuld etc...
Englas mamma var ju snabbt ute och letade kanske var hon bara några minuter försent.
kram tingeling

2008-04-13 @ 22:16:38
URL: http://tingelingtingeling.blogg.se
Postat av: mammselen

Ja, jag känner mig alldeles tom. Och mycket,mycket ledsen...

2008-04-13 @ 22:28:54
Postat av: Pia

förfärligt!! finns inga ord! det är alldeles tomt i mitt huvud,
Om det skulle bli stenkasning eller nåt ännu värre skulle jag absolut vara med på det, att få plåga en sån människa skulle vara på sin plats tycker jag.
Jag skiter verkligen i alla humanitära tankar en sån här gång, jag blir bara så himla förbannad och ledsen

2008-04-13 @ 22:50:34
URL: http://mammipiha.blogg.se
Postat av: Erik

Otäck tanke, fyra barn har mördats nu på kort tid, vad händer i trygga, lilla Sverige?
Såg sent nyhetsinslag och blev både ledsen och glad. Glad för att en vackert upplyst kyrka i Stjärnsund lovade nattöppet och hade kristeam beredda. Många människor som tröstade varandra syntes utanför kyrkan. Det kändes fint.
Ledsen blev jag nog mest för att 42-åringen varit misstänkt för Pernillamordet 2000 i Falun, men släpptes efter förhör. Hade han stoppats då år 2000, hade Engla cyklat hem själv för första gången i lördags den 5 april... skickar en tanke till familjen och alla som hjälpt till i letandet. Många av dem sitter nog i kyrkan nu.

2008-04-14 @ 00:30:59
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Ja, hjärtat gråter när man tänker på vad denna lilla flicka har varit med om.
Och att det finns så sjuka och ondsinta människor som skadar och även dödar barn.
Och så svårt för hennes familj, att deras hopp krossades att hitta sin dotter levande.
Tänker även på den andra familjen som nu får veta vem som tagit deras dotter ifrån dem.
Jag tycker också det är otroligt och mycket obehagligt att denna man har gått omkring i samhället i flera år, och ingen hade någon aning om vad han gjort.
Att få reda på detta måste också vara en chock för personer i hans närhet.

2008-04-14 @ 14:29:58
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vi är många som skriver om det här ofattbart sorgliga som hänt!
Sen har vi morden i Arboga också..

Ja vilken fruktansvärt sjuk hjärna dom måste ha som gör sånt här...ja man kan undra vad den här karln tänkte när han såg lilla Engla, nej men titta en liten flicka henne tar jag livet av??

Hur tänker dom..dessa sjuka hjärnor, som du säger ska man behöva gå omkring och vara rädd jämt?
Kram

2008-04-14 @ 15:45:29
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Pialotta

Finns inga straff som vi har i vårt land som är tillräckligt hårt för en kallhamrad barnmördare, tyvärr.
Tortyr länge och sedan ett skott i pannan .. de skulle få utstå samma lidelse som de gjort själva.
Ha de.. ryser på tanken

2008-04-14 @ 23:14:29
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Carina

Ett monster är vad han är, klarar man av att göra
det han gjort måste man helt klart vara det!
Finns inte ord såna här ggr känner jag........

2008-04-15 @ 20:16:36
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback