Jonas Gardell

En gång var jag tillsammans med några vänner på Mässan. Av en slump fick vi fribiljetter till en föreställning av och med Jonas Gardell. Jag var lite skeptisk och hade inga större förväntningar på föreställningen. Men oj, vad jag hade fel! Han var rolig, fräck, självutlämnande, allvarlig och vi i publiken skrattade ibland, var knäpptysta av allvaret ibland och grät floder ibland.  Som en avslutning sjöng han "Aldrig ska jag sluta älska dig", och jag snörvlade och grät, och gick ut ifrån salongen rödgråten och omskakad.
Efter den upplevelsen har jag läst hans böcker, och jag blir nästan knäckt av hans förmåga att skildra utsatthet.


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har den låten på min sida också. Jag gillar Jonas, och ska försöka få biljetter när han kommer hit. =)
Kram.

Postat av: Ann

Ja Gardell är en mästare som kan gå från gapskratt till djupaste förtvivlan i en handvändning och få publiken med på hela den resan...

2007-09-17 @ 12:13:57
URL: http://livsbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback