Biologi, fysik och kemi på hög nivå

- Du som är NO-lärare måste ju kunna en massa om anatomi och sånt? frågar en högstadieelev sin lärare.
- Ja, en del vet jag ju, svarar läraren, ganska smickrad över frågan.
- Jo, du vet, i vanliga fall har vi ju två, öron, två ögon, två armar, två ben och så där.
- Ja, det stämmer, svarar läraren vänligt intresserad. Vad är det du funderar över?
- Jo i lördags, när jag var på fest, då hade jag till att börja med två armar och två ben, men plötsligt upptäckte jag att jag hade en hand på mitt ena bröst också!
- Jaha, ja det är ett märkligt fysikaliskt fenomen som uppstår ibland under inverkan av höga halter av en kombination av testosteron och östrogen. Etylalkohol kan fungera som en katalysator i processen. Det har visat sig att bindningarna blir aldrig permanenta, utan fenomenet uppstår i cykliska, oregelbundet återkommande intervall. Du behöver inte vara orolig, det är inte farligt, min vän....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback