Tralala...

Maken var på ett styrelsemöte nu i kväll, dottern hade dansklass och mitt styrelsemöte blev inställt. Eftersom jag var ensam hemma tänkte jag passa på att ta en varm dusch och softa lite. Väl i badrummet blev jag på så gott humör så jag började först nynna lite lätt, och ni vet ju hur himla bra man sjunger i badrummet, så det tog inte så lång tid innan jag sjöng högt och inlevelsefullt. Och vad sjöng jag då? Något aktuellt från topplistorna? Någon häftig ballad? Någon tuff funklåt? Nej, i mitt huvud hade en urgammal  fransk låt etsat sig fast, en gammal Edith Piaf-låt: "Trois Milliards de gens sur terre ". Så den sjöng jag för full hals, med alla kakelplattor andäktigt lyssnande.
Plötsligt knackade det på dörren, och maken ropade "Hallå" med ett lite spänt tonfall. Jag insåg genast att han hade kommit hem och hört min sång, och han var inte ensam...

Men äsch, jag är i alla fall ren och fräsch, och det måste väl vara bättre att sjunga och vara positiv än att sitta och sura i ett hörn? Fast  varför en gammal fransk låt? Och varför så himla högt?

Kommentarer
Postat av: Lena

Du är inte ensam om att sjunga i duschen!
Vaknade snabbt ur min sångkarriär när maken bankande på dörren och sa att jag skulle tänka på grannarna!
Ha en trevlig fredag!
Kram!

Postat av: Ester

Vad härligt det där lät! Jag tror att man mår riktigt bra om man brister ut i spontansång. Trevlig helg!

2007-11-16 @ 20:37:28
Postat av: F

Lena: Du kan väl söka till "Idol" nästa säsong?
Ester: Tack detsamma!Hälsa Hjärtat!

2007-11-16 @ 21:57:38
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Lena

Idol? Ja, varför inte? Det är ju bara de sämsta som verkar bli kvar!!

2007-11-17 @ 10:13:37
URL: http://cruelladelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback