Tänkbart filmmanus


Just nu sitter jag med en eldgaffel och driver på min dotter som jobbar med en uppgift i absolut sista sekunden. Hon har utvecklat uppskjutandet till en konst av den högre skolan. Få slår henne när det gäller att med iskall beräkning vänta ut tidsfristen hon har tills nästan inget återstår. Det är nästan som på film där inga bomber någonsin avaktiveras förrän högst några sekunder återstår. Jag har aldrig sett en film där de har lyckats desarmera en bomb med tex 20 min marginal. Tänk dig att göra en polisfilm i San Fransisco helt utan biljakter, utan folk som springer genom köket på en kinarestaurang, utan desillusionerade, alkoholiserade poliser med trassliga äktenskap, och där själva kärnan i berättelsen är en bomb som desarmeras i god tid av en polis som inte ens är svettig. Kassasuccé? Ja, kanske!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här gillar jag! Låter riktigt bra.. Frågan är bara, i denna down to earth movie, hinner den gamle polisveteranen säga den viktiga långa sifferkoden EFTER att ha blivit skjuten? Hur gör vi där..?
En update angående makens krossade finger upplyses!
Kram dotter numero 3

2007-05-30 @ 00:28:17
Postat av: Anonym

Makens krossade finger är blått och konstigt, men han kan inte använda det som hjärtskärande orsak att bli ompysslad längre. Man får begränsa sin tid för medlidande, annars kan de bli bortskämda.

2007-05-30 @ 22:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback