Bokklubbar

image17

Jag läser alltid massor av böcker, jag fullständigt slukar böcker. Och jag får alltid massor av reklam från bokklubbar. Hur bär de sig åt för att hitta sina kunder? Hur kan de veta att jag läser mycket och ofta. Jag får väldigt ofta erbjudanden från klubbarna. Min man läser sällan och väldigt ovilligt, och han får ALDRIG några bokklubbserbjudanden.
När jag får erbjudanden är det alltid ett tjockt kuvert med en massa olika delar i. Det brukar vara en gigantisk affisch i fyrfärgstryck som visar vilka fantastiska extragåvor man får om man tackar ja till just detta erbjudande. Och sen brukar det alltid vara ett svarsbrev där man ska kryssa i om man vill hoppa på erbjudandet, och dessutom ett färdigskrivet och förfrankerat kuvert, så man slipper alla besvär och kostnader. Slutligen kommer vi till det som jag tycker är lite märkligt: böckerna presenteras med minimal text på frimärksstora rutor. Hallå! Borde man inte vara mest intresserad av själva böckerna om man går med i en bokklubb? Är det inte lite skumt om man går med i en bokklubb för att man har fått en enorm affisch som visar ett resväskset, eller en tjusig handväska och en pläd, eller något liknande? Vore det inte en fördel om man kunde läsa vad som står om de olika böckerna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback