Bilskada

image19

För några dagar sedan stod jag fullt synlig på en parkering på en bensinstation. Då kände jag plötsligt hur hela bilen hoppade till och ett obehagligt skrapande ljud hördes. När jag tittade ut genom bakrutan såg jag en bil onaturligt nära. Jag klev ur min bil och kvinnan som kört den andra bilen klev ur den och sa: "Jag förstår inte, jag såg inte dig, du måste ha stått i den döda vinkeln."
Döda vinkeln! När hon hade backat mot mig i hög fart rakt från tvätthallen, och jag stod helt fritt utan någonting som kunde skymma mig!
När hon såg min undrande min lade hon till: "Alltså, det stod ingen bil där när jag gick in för att betala tvätthallen"

När hade hon gått in för att betala? 10 minuter tidigare?
Trodde hon att världen var helt oföränderlig när hon inte betraktade den?
Tittade hon inte bakåt i samband med att hon backade, utan bara en stund innan?

Men det blir nog inte så besvärligt för försäkringsbolaget att avgöra skuldfrågan, hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: ingrid

Vissa lever i sin lilla värld.

Kram Ingrid


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback