Hundar utan ben?

Jag har tidigare skrivit lite om det här med djur med kläder, och hundar som blir burna, så jag har väl deklarerat min ståndpunkt där. Men nu har jag sett något som gav mig andnöd. Det gick omkring en tjej på stan med en specialsydd bärsele  på magen, och i den satt en liten pudel! Jag säger igen - hur kan man tro att hunden inte vill gå själv på sina fötter (tassar)? Det känns så fruktansvärt konstlat med en hund som i stället för en promenad blir omkringburen, och därmed berövad en hel del av sina sinnesintryck.
Om jag vore hund skulle jag vilja vara en lerig, dreglande St Bernard, så att man garanterat får gå runt på jorden för egen maskin.
                                                                     image76

Kommentarer
Postat av: Petra

Kanske ett "hundkörkort" inte är så dumt ändå...

Postat av: F

Nej, det kanske inte vore helt fel.

2007-08-26 @ 17:04:09
Postat av: frktjatlund

Jag var inne i garnaffär där innehvaren var eld och lågor över ett mässbesök. Alla dessa djurkreationer som var på ingång ....

2007-08-26 @ 21:12:22
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: F

frktjatlund: Det låter oroväckande. Är det ett storstadsfenomen, eller kan man förvänta sig jakthundar i stickad polotröja framöver?

2007-08-26 @ 21:27:05
Postat av: Pia

kläder och bärselar till hundar?? är folk inte rätt vaccinerade?

2007-08-26 @ 21:31:41
URL: http://mammipiha.blogg.se
Postat av: Pialotta

Jag protesterar vilt.. absolut inga selar och kläder på våra hundar.. det är då verkligen inte naturligt.
Jag har oxså haft ett inlägg om det förut..
Bra att många tar upp det.
Ha de gott.. kram

2007-08-26 @ 23:36:36
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback