Fästingar

För en stund sedan plockade jag bort en fästing från armen på en av dotterns kompisar. Hon tyckte det var äckligt, men eftersom hon hade vaccination var hon i alla fall inte orolig för att bli sjuk.
Jag insåg då att ytterligare en sommar har gått utan att jag har fixat någon vaccination. Men det verkar som om fästingarna inte tycker om mig. De gillar tydligen inte vissa människor. Det har visst något med blodet att göra. Jag vet inte om de tycker att mitt blod luktar illa.
Jag har haft hundar i många år, och jag har bott mitt i skärgårdens värsta fästingnäste, där jag har promenerat barbent i högt gräs dag efter dag på sommaren, när jag har rastat mina hundar,och aldrig har jag fått någon fästing på mig. Antagligen sitter de där på sitt grässtrå, beredda att kasta sig över närmsta varmblodiga varelse, och när jag går förbi rynkar de på sin lilla fästingnäsa, och sedan håller de för den lilla näsan med sina små fästinghänder och så säger de:
- Fy tusan vilket äckligt blod!
De ratar mig. Jag vet inte om jag ska bli lättad eller förnärmad.
Och nu blir jag osäker....undrar om mina kollegor på jobbet också undviker närkontakt? Jag måste fundera på det framöver.
                                                                            image75

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Hallå där.. Jag tror de där fulingarna inte sett dina ben då du varit ute i bland grässtråna:-) Annars hade nog du oxså blivit lite mat för dom eller vad de nu har blodet till. Tror alltså du haft tur. Du behöver säkert inte bekymmra dig om att de dina rynkar på näsroten och springer omvägar:-)
Så vill jag tacka för ditt stöd på kafferasten.. det värmer ska du veta.. alla är så goa:-)
Trevlig söndag på dig kramkram

Postat av: Anonym

Iår skulle det var ett riktigt fästingår men jag har inte heller fått nån inte heller nån i min familj. Visserligen är vi ordentligt vaccinerade men jag är ändå glad att jag har sluppit bli deras restaurang. /Ting....

2007-08-26 @ 09:56:34
Postat av: Ester

Vem på jobbet är det som du vill ha mer närkontakt av...? Hihi! ;-)

2007-08-26 @ 16:44:52
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: F

Pialotta: Det märks att du har många läsare som uppskattar din sida, och jag hoppas att du bara får seriösa kommentarer i fortsättningen.
Tingeling: Hoppas turen håller i sig.
Ester: Vet inte än, men jag får väl grunna på saken:)

2007-08-26 @ 17:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback